نوشته شده توسط : نیک پارس

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید فعالیت اقتصادی خود را با ثبت شرکت اعتبار ببخشید حتما سوال هایی در رابطه با مراحل و چگونگی ثبت شرکت برایتان پیش آمده است. در این مطلب ما تلاش می کنیم به سوال های مربوط شما و مراحل ثبت انواع شرکت ها پاسخ دهیم با ما همراه باشید.از آنجا که شرکت های ثبت شده تضمین کننده اعتبار، تعهدات و حق و حقوق افراد مرتبط با آن حوزه کاری اعم از کارمندان و یا مشتریان هستند، تبدیل کردن یک فعالیت اقتصادی پایدار و سودآور به یک شرکت ثبت شده می تواند بر ارزش و هویت شما بیافزاید و باعث افزایش هرچه بیشتر سودآوری فعالیت شما در آینده نیز بشود.

 

در این راستا و بر اساس قوانین وضع شده هرگونه فعالیت اقتصادی در حال انجام به صورت شراکتی نیازمند ثبت یک شخصیت حقوقی است. برای مثال فعالیت در قالب نمایندگی از همه انواع شرکت های معتبر، انجام امور پروژه ای بزرگ مانند موارد پیمانی و هر نوع فعالیت اجتماعی، فرهنگی، آموزشی همه نیاز به ثبت یک شخصیت حقوقی دارند.در مفهوم عامیانه شرکت همان شراکت و شریک شدن دو یا چند نفر می باشد. شرکت در واقع انجمن یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می دهند.

این شراکت موجب نوعی همکاری و مشارکت قراردادی بین افراد با توجه به میزان سهم هر یک از آنها می شود. در پایان نیز به نسبت سهم و درصد سرمایه گذاری، سود حاصل از سرمایه گذاری بین آنها تقسیم می شود.شرکت ها به دو دسته، شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم می شوند. شرکتهای تجاری، به شرکت های قراردادی و عقدی اطلاق می شود که به واسطه ضوابط و قوانین تجاری و مالی، به عملیات تجاری، سرمایه گذاری وگرفتن سهام همراه با سودی معین می پردازند.

 

مراحل ثبت شرکت

 

در عصر نوین و با فرهنگ سازی حمایت از تولید ملی،

افراد دارای ایده و تجربه را برآن داشته تا برای ایجاد کسب و کار مستقل در راستای توسعه­ ی تولیدات و شرکت­های داخلی، دست به ایجاد شرکت بزنند.

در اولین مرحله­ی ایجاد کسب و کار، ثبت ایده و شرکت دغدغه­ ی افراد می­باشد.

تاسیس شرکت­ در گذشته پروسه­ای زمان­بر و دارای مراحل اداری و قانونی حوصله بر بوده است.

اما امروزه ثبت شرکت­ها کار چندان دشواری نیست. افراد با آگاهی و دقت می­توانند پروسه­ ی کاری خود را به کارشناسان مجرب سپرده و در کوتاهترین زمان به هدف خود دست یابند.

با تحویل مدارک درخواستی و اطلاعات شرکت موردنظر در زمینه مورد نظر شرکت با توجه به تخصص کارشناسان در تمامی زمینه­ ها می­توانند به این مهم دست یابند.

یکی دیگر از دغدغه ­های متقاضیان ثبت شرکت امانتداری در حفظ اطلاعات می­باشد.

در زمینه اعتماد سازی و نحوه خدمات دهی، شرکت به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و در همین راستا برای سهل الوصول بودن عملیات ثبت شرکت از طریق سایت در تمامی زمینه ­ها اعم از ثبت محدود شرکت­ها، سهامی عام و خاص؛ مشاوران و کارشناسان مجرب را پاسخگو قرار داده تا کماکان گستره دستیابی افزایش یافته و زمان و انرژی متقاضیان برای ادامه پروسه کسب و کار ذخیره گردد.

زمانی به مجمع حقوقی و حقیقی شرکت گفته میشود که قراردادی بین اعضا یا شرکای آن جمع تجاری بر طبق سرمایه ی موجود نوشته شود و سود حاصل از درآمد آن جمع بین اعضا تقسیم گردد.

 

به طول کلی هفت نوع شرکت وجود دارد:

 

  1. شرکت سهامی (عام، خاص)
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف


:: برچسب‌ها: ثبت شرکت , تاسیس شرکت , نیک پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیک پارس

شرایط و مدارک لارم جهت اخذ رتبه پیمانکاری در سال ۱۳۹۹، هزینه رتبه پیمانکار

 

اخذ رتبه پیمانکاری

 

اخذ رتبه پیمانکاریاخذ رتبه پیمانکاری

 

با اخذ رتبه پیمانکار در چه فعالیت ها و پروژه هایی می توانید کار کنید؟ آیا می دانید که چگونه می توان این کار را انجام داد و چه فعالیت هایی را می بایست بر روی سازمان خود پیاده سازی کنید تا بهترین رتبه پیمانکار را بعد از ثبت شرکت برای خود اخذ کنید. با ما همراه باشید.

مهم ترین قضیه در این مورد آن است که هر شرکت حقیقی یا حقوقی که در زمینه پیمانکاری در حال فعالیت هست باید بلافاصله برای اخذ رتبه پیمانکار اقدام نماید، شاید از خودتان بپرسید که با شرع فعالیت نمی توانید رتبه های بالا را برای خود کسب کنید، این فکر کاملا درست است، اما لازم می دانیم این نکته را بیان کنیم که بدون داشتن این رتبه بندی به هیچ عنوان نمی توانید در پروژه های عمرانی و اجرایی شرکت کنید و این می تواند فرصت های مهمی را برای کسب و کار شما از بین ببرد.

به هر حال اگر قصد شرکت در اخذ رتبه پیمانکار را دارید و یا این که قبل از اقدام می خواهید اطلاعاتی کامل به دست آورید همین الان با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید تا به صورت کامل و تخصصی راهنمایی شوید.

 

رتبه بندی پیمانکارانرتبه بندی پیمانکاران
 
ادامه مطلب
 
 


:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیک پارس

مراحل ثبت شرکت

 

شرکت ها به منظور انسجام فعالیت های چند شریک و با اهداف مختلف ثبت می شوند و دلیل وجود انواع مختلف شرکت نیز همین موضوع است . در ایران ثبت شرکت نزد اداره ثبت شرکتها انجام داده می شود .

حداقل اعضا برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی قادر به ثبت شرکت نیست . برای شرکت در مناقصات و اخذ پروژه هایی که کارفرمای آنها دولتیست شخص حقیقی قادر به اخذ مناقصه نیست و میبایست تحت عنوان شرکت یا شخصیت حقوقی شرکت کنند . بیشترین عناوین ثبت شرکت ، شرکت سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت دانش بنیان میباشند .

 

https://nikepars.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/



:: برچسب‌ها: ثبت شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد